25 November 2015

Crosswind-Yan Rüzgarla İniş







Yan rüzgarla yaklaşmada kullanılan iki metod vardır. Krap metodu ve bir kanat aşağıda metodu. Son yaklaşmada krap metodunu uygulamak pilot için daha kolay olmakla beraber, büyük bir muhakeme kabiliyetini ve piste dokunmadan hemen önce krap durumunu değiştirmek için iyi zamanlama yapılmasını gerektirir. Diğeri ise bir kanat aşağıda metodudur. Fakat her iki metodun da birlikte kullanılması mümkündür. Bizlerin tercihi de karma metot olacaktır. Pist başına kadar (ilk toplama öncesi) krap metot uygulanacak bilahare bir kanat aşağı metodu uygulanarak iniş yapılacaktır.
Yan Rüzgarla İniş Teknikleri





Şimdi yan rüzgarda uçağı indirmenin yolunu tekrar ve kısaca adım adım gözden geçirelim
1.ADIM
Rüzgarın yönünü tespit edin. Eğer hava meydanında kule mevcut ise sizi bilgilendirecektir. Eğer mevcut değil ise meydandaki vinsak’a bakın.
2.ADIM
Rüzgarla en iyi bağlantılı pisti seçin. İniş sırasında mümkün olduğu kadar baş rüzgarı almak istersiniz.
3.ADIM
Normal görsel uygulama uçuşunuzu izleyin. Aralıklarınızı düzeltmeye ihtiyacınız var – eğer rüzgar sizi taban ayağa atıyorsa, normalden daha geniş bir uygulama ile uçun.
4.ADIM
Uçuş uygulamanızın final bölümünde rüzgar içine doğru küçük bir açı ile uçun, rüzgar bizi yanlara atmaya çalışacağı için bu dengelemeyi yapıyoruz. Uçağı rüzgar içine çevirdiğimiz açıyı, uçağımızı yer boyunca pistin ortasında geçen bir hat gibi üzerinden uçacak şekilde değiştiriyoruz.
5.ADIM
Uçağı düzeltmek için rüzgarın geldiği yöndeki rudder pedalına basıyoruz, böylelikle uçağın burnunun pist merkez hattını altını göstermesini sağlarız. Aynı zamanda, ters yöne kanatçık açarak pistten düşme ile uzaklaşmasını önleriz. Bütün bu verileri birleştirip pistte ulaşana kadar uygularız.
6.ADIM
İniş toplaması süresince yan rüzgar düzeltmesine (kanatçık rüzgar içine ve istikamet dümeni ters yöne) devam etmeli ve rüzgara karşı olan ana dikme üzerinde piste oturulmalıdır. Sapmalara karşı rudder ile düzeltme yapıyoruz.

Teşekkürler…

No comments:

Post a Comment