21 January 2010
20 January 2010
FAA
The European Aviation Safety Agency-EASA
18 January 2010
17 January 2010
Bakım Mühendisi
Aviyonik Teknisyeni
Gövde-Motor Teknisyeni
Hat Bakım Teknisyeni
Avrupa Havacılık Emniyeti Ajansı (European Aviation Safety Agency-EASA)
AB üyesi olmayan ECAC üyesi ülkelerin JAA'nın kapatılarak yetkilerinin EASA'ya devredilmesinin ardından herhangi bir olumsuzluk yaşanmaması için bir anlaşma (working arrangement) imzalandı.
EASA ile ilişkilerin hukuki bir zemine oturtulması amacıyla Türkiye'nin yoğun girişimleri sonunda imzalanan anlaşma ile, ülkemiz Avrupa'da sivil havacılık alanında gerçekleştirilmesi planlanan tüm değişikliklerden önceden haberdar edilme, EASA'nın kural koyma faaliyetleri kapsamında oluşturacağı tüm çalışma gruplarına eşit haklarla katılım sağlama ve EASA'nın Yönetim Kurulundan sonra en önemli organı olan AGNA'da (Ulusal Otoriteler Danışma Kurulu) temsil edilme hakkını kazandı.
Askeri konuların tamamen kapsam dışında bırakıldığı söz konusu anlaşma uyarınca, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü AB sivil havacılık mevzuatını otomatikman ve aynen kabul etme yükümlülüğü olmadan, yani kural koyma konusundaki yetkisini AB'ye devretmeden ve imzalamış olduğu diğer işbirliği anlaşmalarındaki haklara ve yükümlülüklere herhangi bir kısıtlama gelmeksizin EASA ile ilişkilerini sürdürebilecek. Bu anlaşma kapsamında ayrıca SHGM denetçileri, EASA'nın Avrupa'da gerçekleştireceği denetimlere katılma hakkını elde etti. Bu anlaşma ile Ar-Ge ve uçuş emniyeti alanındaki AB programları çerçevesinde EASA ile SHGM arasında işbirliği yapılmasına imkan tanındı.
İşbirliği anlaşmasında sertifikaların tanınması konusunda EASA Akreditasyon sürecinin bir benzeri öngörüldü. Bir başka deyişle bakım, eğitim, operasyon (Hava Taşıma İşletme Ruhsatları) alanında düzenlenen sertifikalar hususundaki ilgili standardizasyon denetimlerinde başarılı olunması halinde SHGM'nin yaptığı denetim bulguları esas alınarak EASA tarafından yayınlanacak ve tüm EASA üyesi ve EASA ile anlaşması bulunan devletler tarafından tanınacak.
Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (International Civil Aviation Organization-ICAO)
GENEL
İkinci Dünya Savaşı sonrasında hava taşımacılığında meydana gelen politik ve teknik sorunların çözümüne esas genel düzenlemenin yapılması amacıyla, Kasım 1944'de Şikago'da yapılan çalışmalar sonucunda; 52 ülke temsilcisi tarafından hazırlanan "Uluslararası Sivil Havacılık Anlaşması" 7 Aralık 1944'te Washington D.C.'de ülkelerin imzasına açılmıştır.
Şikago Sözleşmesi olarak da anılan Anlaşmanın giriş bölümünde belirtilen amacı; uluslararası sivil havacılığın emin ve düzenli bir şekilde gelişebilmesi ve sivil havacılık hizmetlerinin, eşit imkanlar esası üzerine tesciliyle sağlam ve ekonomik bir şekilde işletilebilmesi için bazı düzenlemeler hususunda mutabık kalınması şeklindedir.
Söz konusu Anlaşmanın 43. maddesi ile yukarıda belirtilen esas amaca ulaşılmasını teminen "Uluslararası Sivil Havacılık Teşkilatı ICAO'nun kurulması öngörülmüş; daimi yapı oluşturulana kadar, PICAO (Permanent ICAO) adıyla çalışma şekli benimsenmiştir. PICAO'nun 20 ay faaliyeti sonrasında, ICAO 4 Nisan 1947'de resmi olarak faaliyete geçmiş ve Kanada Hükümeti'nin daveti üzerine kuruluş merkezi için Montreal seçilmiştir.
ICAO'nun giderleri esas olarak, üye ülkelerin katkı payları ile karşılanmaktadır.
Türkiye 5 Haziran 1945 tarih ve 4749 sayılı Kanun ile anılan anlaşmaya taraf olmuştur. Bugün itibariyle ICAO'ya üye olan ülke sayısı 188'e ulaşmıştır.
AMAÇLARI
Şikago Konvansiyonu'nun 44. maddesinde belirtilen ICAO'nun amaçları aşağıda özetlenmiştir:
Bütün dünyada uluslar arası sivil havacılığın emin ve düzenli gelişmesini sağlamak,
Barışsever amaçlar için hava araçları gelişimi ve işletilmesini desteklemek,
Uluslar arası Sivil Havacılık için hava koridorları, havaalanları ve seyrüsefer kolaylıklarının gelişmesini sağlamak,
Dünya halkının emin, düzenli, yeterli ve ekonomik hava ulaşımına olan ihtiyacını karşılamak,
Makul olmayan rekabetin ekonomik bakımdan sebep vereceği israfı önlemek,
Taraf ülke haklarının tam olarak korunması ve ülkelerin her birine uluslar arası havayolu işletmeciliği konusunda uygun imkan sağlanması,
Taraf ülkeler arasında hiçbir fark gözetmemek,
Uluslar arası hava seyrüseferinde uçuş emniyetini garanti altına almak,
Genel olarak, Uluslar arası Sivil Havacılığa ait tüm konuların gelişimini sağlamak.
BÖLGESEL OFİSLER
ICAO'nun dünya çapında 7 bölgesel ofisi mevcut olup, bunlar aşağıda belirtilmiştir:
Asya ve Pasifik Ofisi (Bangkok)
Doğu ve Güney Afrika Ofisi (Nairobi)
Avrupa ve Kuzey Atlantik Ofisi (Paris)
Orta Doğu Ofisi (Kahire)
Kuzey Amerika, Orta Amerika ve Karaipler Ofisi (Meksika)
Güney Amerika Ofisi (Lima)
Batı ve Orta Afrika Ofisi (Dakar)
Türkiye, Paris'te bulunan Avrupa ve Kuzey Atlantik Ofisi kapsamında yer almaktadır.
Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü
Subscribe to:
Posts (Atom)